Redenen om lid te worden

10 redenen om lid te worden

1. U draagt bij aan de missie van de ChristenUnie. De ChristenUnie wil de samenleving dienen door haar meer te laten functioneren naar Gods wil. Daarom is het ook nodig om op elk politiek niveau zo krachtig mogelijk vertegenwoordigd te zijn. De ChristenUnie fundeert haar opvattingen over de politieke vraagstukken van vandaag op het Woord van God.
  2. Uw stem telt bij de ChristenUnie. Als lid van de ChristenUnie praat u mee en beslist u mee. U heeft een directe inbreng bijvoorbeeld bij ledenraadplegingen en tijdens algemene vergaderingen. Zo heeft u invloed op  de verkiezing van de lijsttrekker en voorzitter, de samenstelling van de kandidatenlijsten, bij inhoudelijke discussies en bij de vaststelling van verkiezingsprogramma's.
  3. U kunt zelf actief zijn in de ChristenUnie. Als lid van de ChristenUnie kunt u actief worden in bestuurlijke of politieke functies. Bijvoorbeeld als lid van de gemeenteraad, burgercommissielid, bestuurslid of lid van het lokale campagneteam. Zo kunt u de door God gegeven talenten inzetten en “vrucht dragen”.
  4. U blijft op de hoogte. Leden van de ChristenUnie worden op de hoogte gehouden van wat er speelt. U ontvangt regelmatig het politiek magazine “Handschrift” en u kunt zich abonneren op Denkwijzer, het studieblad van het Wetenschappelijk instituut en de bestuurdersvereniging van de ChristenUnie, en de gebedsbrief van de ChristenUnie. Daarnaast publiceert de ChristenUnie Alphen aan den Rijn regelmatig nieuwsbrieven met veel actuele informatie uit de fractie en het bestuur.
  5. U ondersteunt onze politici. Als lid van de ChristenUnie uit u betrokkenheid voor onze partij en voor de werkzaamheden van onze politici in gemeenteraden, statenfracties, Eerste en Tweede Kamer en de Europese fractie.
  6. U geeft een financiële bijdrage. Leden vormen de belangrijkste bron van inkomsten en geven de organisatie de nodige financiële armslag om goed te kunnen functioneren en dus om goede politiek te bedrijven.
  7. U krijgt (nieuwe) contacten. De ChristenUnie is voor elkaar. Tijdens bijeenkomsten en vergaderingen ontmoet u lokaal, regionaal en nationaal vele nieuwe mensen, die net als u geïnteresseerd zijn in de politiek.
  8. U kunt actief deelnemen aan verschillende activiteiten. Ieder lid heeft de mogelijkheid actief deel te nemen aan de vele bijeenkomsten die de ChristenUnie georganiseerd.
  9. U kunt cursussen en workshops volgen Als lid van de ChristenUnie kunt u deelnemen aan de cursussen die de ChristenUnie organiseert. Het aanbod is zeer gevarieerd. Van inhoudelijke cursussen met betrekking tot bijvoorbeeld gemeentefinanciën tot trainingen in vergader- en discussietechniek. Ook mag een kijkje achter de schermen nemen bij de Tweede en Eerste Kamer. Een ideale gelegenheid om eens te bekijken wat u normaal gesproken alleen op televisie ziet. De ChristenUnie ontvangt u graag!
  10. De ChristenUnie heeft een bijzondere service voor haar leden. Wij hebben inkoopagent Yiggers Nederland een fikse korting laten bedingen op de gesprekstarieven van KPN Telecom voor vaste telefonie. De korting maakt onze voordeelregeling – ChristenUnieTelefonie – stukken voordeliger dan de bestaande voordeelregelingen van KPN Telecom. U krijgt namelijk 30, 20, 5 en 50% korting op èlk gesprek. Gesprekken met andere deelnemers zijn nog voordeliger: hen belt u met 60% korting