Campagnenieuwsbrief ChristenUnie maart 2022

Campagnenieuwsbrief ChristenUnie Alphen aan den Rijn

Uitnodiging gebedsbijeenkomst D.V. 15 maart

Als de Here de bouw van een huis niet zegent, is alle moeite nutteloos!
Ps 127:1

Een overbekend Bijbelvers. Veel mensen omringen onze activiteiten met gebed, zodat we het van God mogen en kunnen verwachten.

Op dinsdagavond 15 maart is er een gezamenlijk gebedsmoment van 20.00 - 21.30 uur in de Kruiskerk, Van Nesstraat 2, 2404 AV in Alphen aan den Rijn.

Het gebedsteam nodigt jullie van harte uit om mee te bidden op deze bijzondere avond voor de verkiezingen!
Aanmelden kan via  contact@alphenaandenrijn.christenunie.nl

Frits Niemeijer

Campagneactiviteiten

Een debat hier, interview daar en folderen overal. Er gebeurt heel veel deze weken. Maar wat en wanneer? Vind u het leuk om ons te spreken? Wij vinden het in ieder geval leuk om u te spreken, dus wees welkom tijdens een van onze campagneactiviteiten. Voor sommige activiteiten moet u zich aanmelden om deze bij te kunnen wonen. Als dit het geval is, staat dit vermeld in ons overzicht dat u hier kunt vinden.

Onze kandidaten

Zou u wel meer willen weten over de kandidaten die namens de ChristenUnie in Alphen aan den Rijn op de kieslijst staan? Op onze website vindt u alle namen en van de meeste top 10 kandidaten ook wat meer achtergrondinformatie in de vorm van videomateriaal. Neem gerust een kijkje!

Woonvisie 2021-2025

Door Simon Langerveld
In de Woonvisie 2021-2025 staat beschreven hoe Alphen aan den Rijn zich wil blijven ontwikkelen als fijne gemeente om te wonen. Er komen belangrijke zaken aan de orde, zoals ...

Dank voor uw gulle gaven!

Halverwege februari vroeg ons bestuur u om een financiële bijdrage voor de campagne. We zijn blij verrast met wat we van u hebben ontvangen.

Van de bijdragen die bestemd waren voor de campagne in Alphen aan den Rijn hebben we onder meer videos kunnen maken en monteren waarin we onze standpunten toelichten en verschillende kandidaten zich ook voorstellen.
Ook de VOA stelde ons een vijftal vragen en deze moesten ieder met een apart filmpje worden beantwoord op diverse social media.
Een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde filmpjes kunt u terugvinden op ons eigen YouTubekanaal: klik hier. Hier worden ook tot aan de verkiezing weer nieuwe video's toegevoegd, dus kom gerust vaker terug.

Mocht u nog een bijdrage willen doen voor de campagne, dan kunt u uw donatie overmaken naar NL37 RABO 0375 6092 88, ten name van de ChristenUnie, onder vermelding van “campagne donatie Alphen a/d Rijn” of "campagne donatie Nieuwkoop".

Bezoek Don Ceder 26 februari

Zaterdag 26 februari ontvingen we Don Ceder, lid van de Tweede Kamer voor de ChristenUnie, in de bibliotheek in Alphen. Tijdens de organisatie vooraf was nog niet bekend of de coronamaatregelen het uitnodigen van publiek zouden toestaan. Daarom hebben we dit bezoek in de vorm van een talkshow opgenomen. U kunt deze talkshow bekijken door op de foto hierboven te klikken.
De thema's die we met Don Ceder hebben besproken zijn laaggeletterdheid en het tegengaan van armoede.

Ontwikkelingen gratis parkeren in Alphen centrum

In de raadsvergadering van 28 januari is een akkoord bereikt over het al lang slepende item 'gratis parkeren' in het centrum van Alphen aan den Rijn. Dat akkoord was onder ...